سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان دیدار کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سمنان، دکتر سعید محمدیان سمنانی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سمنان و با حضور مهندس نیما جهانشاهی سرپرست اداره حراست واحد استانی سمنان، فرشته اصحابی رئیس دفتر گسترش و برنامه ریزی درسی واحد استانی سمنان و اعظم السادات حسینی نژاد رئیس خدمات آموزشی واحد استانی سمنان با دکتر محمد شاه حسینی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در تاریخ ۲۳ خرداد ماه سال جاری در محل آموزش و پرورش استان سمنان دیدار کرد.
در ابتدای این دیدار دکتر محمدیان سمنانی ضمن تشکر و قدردانی بابت هماهنگی در خصوص این دیدار بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سمنان دارای ۱۲ مرکز علمی کاربردی در سطح استان می باشد که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این قرار دارد، همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی بعد از فرایند جذب دانشجو و فرایند فارغ التحصیلی هر یک از این فارغ التحصیلان را با توجه به مهارت، تخصص وحرفه ای که در دانشگاه کسب کردهاند به بازار کار جهت ایجاد اشتغال و کسب و کار معرفی می نماید و با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از دروس جزوه دروس عملی می باشند می توانند بعد از فارغ التحصیلی برای خود حرفه یا شغلی را راه اندازی نماید.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سمنان در ادامه افزود: مراکز علمی کاربردی صنعتی استان در جوار کارخانه قرار دارد که به طور نمونه می توان به مرکز علمی کاربردی سیم و کابل شاهرود، البرز شرقی شاهرود، غرب استیل مهدیشهر و پالنده صاف سمنان نام برد فارغ التحصیلان خود را با توجه به حرفه و مهارت و تخصصی که کسب نموده اند در کارخانه مشغول به فعالیت می نماید که خود می تواند در بالا رفتن آمار اشتغال فارغ التحصیلان در سطح کشور نقش به سزا و مهمی را داشته باشد.
در ادامه دکتر محمدیان سمنانی از دکتر شاه حسینی تقاضا کرد با توجه به رویکرد مثبتی که همیشه آموزش و پرورش استان سمنان نسبت به دانشگاه جامع علمی کاربردی داشته است راهکار و برنامه ای را در جهت اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سمنان بتواند با معرفی ظرفیت ها، پتانسیل ها، امکانات و رشته های موجود در مراکز علمی کاربردی در بین دانش آموزان مدارس، دبیرستان ها، هنرستان ها و مراکز فنی حرفه ای به هدف اصلی و مهم دانشگاه که قرار گرفتن در جایگاه واقعی خود در سطح کشور است برسیم.
در ادامه فرشته اصحابی بیان داشت:دانشگاه جامع علمی کاربردی چون در مقاطع تحصیلی کاردانی فنی، کاردانی حرفه ای، کارشناسی حرفه ای مهندسی فناوری دانشجو می پذیرد جامع هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرش افراد با دارا بودن مدرک دیپلم می باشد که می توانند در دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام نمایند و با توجه به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه مهارتی در سطح کشور می باشد در کنار دوره های بلند مدت و مقطع دار، دوره های کوتاه مدت را به صورت تک درس و تک پودمان نیز دارد که با گذراندن هر دوره کوتاه مدت که به صورت تک پودمان و تک درس می باشد و با توجه به اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منجر به صدور یک مقطع تحصیلی می گردد که به صورت مدرک دانشگاهی به شخص داده میشود.
فرشته اصحابی در ادامه بیان داشت: با توجه به برگزاری این دوره های کوتاه مدت برای پرسنل آموزش و پرورش با توجه به نیاز آن سازمان، دوره های مورد نیاز را بعد از تایید در کمیسیون برنامه ریزی درسی استان برگزار نمود و بعد از پایان به آنها مدرک تحصیلی اعطا کرد که خود می تواند یک تعامل و همکاری پایاپای و تنگاتنگی را بین دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سمنان و آموزش و پرورش استان سمنان ایجاد نماید.
در ادامه دکتر شاه حسینی ضمن تشکر و قدردانی دکتر محمدیان جهت حضورشان در این دیدار بیان داشت: آموزش و پرورش استان سمنان در مقایسه با سایر استان ها از لحاظ هدایت دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش در جایگاه بسیار عالی قرار دارد و همین امر باعث شده که نرخ بیکاری در سمنان نسبت به سایر استان ها کمتر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه افزود: در بحث برون سپاری، دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند اقدامات و فعالیت های بسیار چشم گیری را انجام دهد که از یک طرف دانش آموزان با محیط دانشگاه آشنا شوند و با شناخت بهتری رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی را انتخاب نمایند و از طرفی با شرکت در دوره های مهارتی دانشگاه با یک مهارت و فن آشنا می شوند که با توجه به مهارت و تخصصی که کسب می نمایند وارد بازار کار شوند.
دکتر شاه حسینی در خاتمه افزود: نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در آموزش دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش می تواند بسیار حیاتی باشد که دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش میتوانند دروس نظری را در خودرو هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای که نمایند و دروس عملی را با استفاده از امکانات و تجهیزات در دانشگاه جامع علمی کاربردی طی نمایند که می تواند نقش به سزایی در کمک و رابطه متقابل با آموزش و پرورش داشته باشد.
